СТАТУТ

комунального закладу

«Луцький заклад дошкільної освіти (ясла–садок) № 15

Луцької міської ради»

(нова редакція)

Луцьк-2023

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Комунальний заклад «Луцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 15 Луцької міської ради» є новою назвою дошкільного навчального закладу №15 та є комунальною власністю Луцької міської територіальної громади в особі Луцької міської ради.

1.2. Повна назва закладу: комунальний заклад «Луцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 15 Луцької міської ради» (скорочена назва – ЗДО № 15), (далі – ЗДО).

1.3. Юридична адреса ЗДО: 43010, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Дубнівська, будинок 34б.

1.4. ЗДО є юридичною особою комунальної форми власності, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер та може мати самостійний баланс, рахунки в Головному управлінні Державної казначейської служби України.

1.5. Засновником (власником) ЗДО є Луцька міська рада. Уповноваженим органом засновника у сфері освіти є департамент освіти Луцької міської ради.

1.6. ЗДО у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, рішеннями засновника або уповноваженого ним органу, Положенням про заклад дошкільної освіти та цим Статутом.

1.7. ЗДО є закладом дошкільної освіти для здобувачів освіти віком від двох до шести (семи) років, де забезпечуються догляд за ними, розвиток, виховання і навчання відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

1.8. Завданнями ЗДО є:

збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;

виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації, життєвої компетентності та готовності продовжувати освіту;

здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.

1.9. Головною метою ЗДО є забезпечення реалізації права дитини на здобуття дошкільної освіти, сприяння її фізичному, розумовому і духовному розвитку, соціальній адаптації та готовності продовжувати освіту.

1.10. ЗДО несе відповідальність перед Луцькою міською територіальною громадою, здобувачами освіти, суспільством і державою та має повноваження:

задовольняти потреби громадян відповідної території в здобутті дошкільної освіти;

забезпечувати відповідність рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;

створювати безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, забезпечувати належний режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та їх дотримання;

формувати у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;

сприяти збереженню та зміцненню здоров'я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;

здійснювати соціально-педагогічний патронат, взаємодію із сім'єю;

бути осередком поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку;

планувати свою діяльність та формувати стратегію розвитку закладу;

формувати освітню програму закладу;

забезпечувати добір і розстановку кадрів;

додержуватися фінансової дисципліни, зберігати матеріально-технічну базу;

здійснювати інші повноваження відповідно до Статуту закладу та норм чинного законодавства України.

1.11. ЗДО здійснює свою діяльність на підставі ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.12. ЗДО може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

1.13. Взаємодія сім'ї і ЗДО:

сім'я зобов'язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім'ї відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

відвідування дитиною закладу освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;

батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров'я, людської гідності.

працівники ЗДО несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров'я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

1.14. ЗДО надає дошкільну освіту:

громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, мовних або інших ознак;

іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку, встановленому для громадян України;

для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків можуть надаватися додаткові освітні послуги.

1.15. Взаємовідносини ЗДО з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними, за погодженням із департаментом освіти.

1.16. ЗДО є неприбутковою установою відповідно до умов її заснування і фінансування.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗДО

2.1. ЗДО розрахований на 44 місць.

2.2. Групи у ЗДО комплектуються за віковими (одновіковими) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку.

2.3. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.

2.4. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

2.5. У закладі освіти функціонує 1 група раннього віку, 2 груп дошкільного віку.

2.6. Наповнюваність груп у закладі дошкільної освіти становить:

для дітей віком від двох до трьох років – до 15 осіб;

для дітей віком від трьох до шести (семи) років – до 20 осіб;

в оздоровчий період – до 15 осіб.

2.7. Для зарахування дитини у ЗДО необхідно пред'явити:

заяву одного з батьків або осіб, які їх замінюють;

медичну довідку про стан здоров'я дитини з висновком лікаря про те, що дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;

медичну довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

свідоцтво про народження дитини;

документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім'ї;

реєстраційну картку про встановлення статусу щодо можливості зарахування в даний заклад.

2.8. За дитиною зберігається місце у закладі дошкільної освіти у разі:

її хвороби, карантину;

санаторно-курортного лікування та реабілітації;

у разі карантину в закладі дошкільної освіти на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;

у літній період.

2.9. Відрахування дітей із закладу освіти може здійснюватись:

за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в закладі дошкільної освіти цього типу;

у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців.

2.10. Адміністрація ЗДО письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

2.11. Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу дошкільної освіти.

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗДО

3.1. Режим роботи ЗДО встановлюється засновником відповідно до законодавства України.

3.2. ЗДО працює за п'ятиденним робочим тижнем протягом 12 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.

3.3. Щоденний графік роботи ЗДО: початок роботи закладу – з 7.30 по 19.30 год.

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗДО

4.1. Навчальний рік у ЗДО розпочинається з 01 вересня поточного і закінчується 31 травня наступного року, в оздоровчий період – з 01 червня по 31 серпня.

4.2.ЗДО здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

4.3. План роботи ЗДО схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу.

4.4. Освітній процес здійснюється українською мовою.

4.5. У ЗДО освітній процес включає розвиток, виховання, навчання його вихованців і відбувається відповідно до освітньої програми. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з чинною освітньою (комплексною) програмою розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.6. Базовий компонент дошкільної освіти – це державний стандарт, що містить норми та положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості й вихованості дитини передшкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов'язковим.

4.7. Рішення про обрання та використання освітньої програми ЗДО схвалюється педагогічною радою закладу дошкільної освіти та затверджується директором.

4.8. Із метою своєчасного надання якісних освітніх послуг, виявлення та розвитку обдарувань, здібностей вихованців ЗДО №15 організовує освітній процес за еколого – розвивальним напрямом.

4.9 Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

4.10. Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини із закладу освіти.

4.11. Платні послуги не можуть надаватися замість або в рамках освітньої (комплексної) програми, за якою працює заклад дошкільної освіти.

V. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

5.1. Учасниками освітнього процесу в ЗДО є:

діти дошкільного віку;

педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, вчитель-логопед, практичний психолог, керівник музичний, керівники гуртків;

помічники вихователів;

медичний працівник;

батьки або особи, які їх замінюють;

фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

5.2. Права і обов'язки здобувачів освіти визначені Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, Конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством, а також угодою між закладом дошкільної освіти і батьками.

5.3. Кожна дитина, що виховується в закладі дошкільної освіти, має гарантоване державою право на:

безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;

безоплатне медичне обслуговування;

захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

здоровий спосіб життя.

5.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

вибирати заклад освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування закладу освіти;

звертатися до адміністрації закладу, відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

брати участь у покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази ЗДО;

отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її
здоров'я, особливості поведінки в колективі однолітків;

захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних та судових органах;

заслуховувати звіт директора, спеціалістів та вихователів груп про роботу ЗДО;

отримувати інформацію про всі заплановані у ЗДО та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти і надавати згоду на участь у них дитини;

отримувати інформацію про діяльність ЗДО, результативність оцінювання якості освіти у закладі.

5.5. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

виховувати у дітей любов до України, повагу до національних,
історичних, культурних цінностей українського народу, толерантність, дбайливе ставлення до довкілля;

забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку
дошкільної освіти за будь-якою формою;

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей, формувати навички здорового способу життя;

поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ЗДО, а також умов договорів про спільну діяльність між закладом освіти і батьками про надання освітніх послуг (за наявності);

своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі дошкільної освіти у встановленому порядку (до 10 числа кожного місяця);

своєчасно повідомляти ЗДО про відсутність або хворобу дитини;

стежити за станом здоров'я дитини;

інші права та обов'язки батьків і осіб, які їх замінюють, що визначені чинним законодавством України.

5.6. Права та обов'язки педагогічних працівників ЗДО.

5.6.1. Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов'язки.

5.6.2. Оплата праці, трудові відносини педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу, інших працівників закладу дошкільної освіти регулюються законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» іншими нормативно-правовими актами, Колективним договором між адміністрацією закладу та працівниками, Правилами внутрішнього розпорядку ЗДО.

5.6.3. Педагогічні працівники ЗДО мають право:

на академічну свободу;

на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;

на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних умінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання й вивчення практичного досвіду роботи;

запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів даного закладу дошкільної освіти, закладів освіти міста, області, держави, зарубіжний досвід;

брати участь у роботі органів самоврядування закладу освіти;

на підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;

проводити в установленому порядку науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу;

вносити пропозиції щодо поліпшення роботи ЗДО;

на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

на участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

на безпечні і нешкідливі умови праці;

об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

на захист професійної честі та гідності;

на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проєктів, методик, технологій;

на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;

на справедливе та об'єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

на відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

інші права, що не суперечать законодавству України.

5.6.4. Педагогічні працівники зобов'язані:

виконувати Статут, Правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

співпрацювати із сім'ями вихованців закладу дошкільної освіти з питань виховання та навчання дітей;

забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

брати участь у роботі педагогічної ради та інших методичних заходах, пов'язаних із підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;

виконувати накази та розпорядження керівництва;

дотримуватись академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання вихованцями в освітньому процесі;

берегти майно ЗДО: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту та дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;

постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність;

виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів розвитку, виховання та навчання;

реалізовувати зміст Базового компонента дошкільної освіти;

відповідати вимогам Професійного стандарту вихователя;

інші обов'язки, що не суперечать законодавству України.

5.6.5. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до ЗДО директором закладу.

5.6.6. Працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно з чинним законодавством України.

5.6.7. Працівники ЗДО відповідно до статті 26 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди.

5.6.8. Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти підлягають обов'язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

5.6.9. У міжатестаційний період відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві) тощо).

5.6.10. За успіхи у роботі працівникам встановлюється матеріальне та моральне заохочення відповідно до чинного законодавства.

5.6.11. Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки; Обслуговуючому персоналу (за наявності коштів) виплачується матеріальна допомога.

5.6.12. Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку ЗДО, не виконують посадових обов'язків, умов трудового договору (контракту), або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, – звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства України.

VI. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

6.1. Безпосереднє керівництво роботою ЗДО здійснює його директор, якого призначає і звільняє з посади директор департаменту освіти за погодженням із міським головою за строковим трудовим договором (контрактом).

На посаду директора закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов'язків.

6.2. Директор ЗДО:

організовує діяльність закладу дошкільної освіти;

відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, що визначені
Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечує рівень
дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

затверджує освітню програму, схвалену педагогічною радою ЗДО;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

є представником ЗДО у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;

вирішує питання фінансово-господарської діяльності ЗДО;

розпоряджається в установленому порядку майном і коштами ЗДО;

відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

призначає на посаду та звільняє з посади працівників ЗДО, визначає їх функціональні обов'язки;

видає у межах своєї компетенції накази та контролює
їх виконання;

контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання та навчання здобувачів освіти до їх вікових, психофізіологічних особливостей, здібностей і потреб;

контролює організацію харчування і медичного обслуговування вихованців;

затверджує штатний розпис за погодженням з департаментом освіти;

затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові
інструкції працівників за погодженням із профспілковим комітетом;

забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності учасників освітнього процесу;

забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ЗДО;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють;

відповідно до Закону України «Про освіту» та Колективного договору має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проєктів тощо;

здійснює інші повноваження, передбачені законом та Статутом закладу.

6.3. Постійно діючий колегіальний орган у ЗДО – педагогічна рада. До складу педагогічної ради входять: директор, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів освіти, батьки або особи, які їх замінюють.

6.3.1. Головою педагогічної ради є директор ЗДО. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

6.3.2. Педагогічна рада ЗДО:

схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

визначає план роботи ЗДО та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

затверджує заходи щодо зміцнення здоров'я дітей;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

розглядає питання впровадження в освітній процес кращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти із сім'єю;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення вихованців, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов'язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення його громадської акредитації;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або Статутом закладу до її повноважень.

6.3.3. Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію наказом директора ЗДО.

6.4. У ЗДО можуть діяти:

органи самоврядування працівників закладу освіти;

органи батьківського самоврядування;

інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

6.5. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3.

6.5.1. Термін повноважень загальних зборів становить один рік. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

6.5.2. Загальні збори (конференція):

заслуховують звіти керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;

розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.

6.6. За рішенням засновника, відповідно до спеціальних нормативних актів, у закладі освіти може створюватись наглядова (піклувальна рада).

Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

VІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

7.1. ЗДО забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров'я спільно зі спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням зі спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

7.2. У ЗДО встановлено триразове харчування.

7.3. Організація та відповідальність за харчування дітей у закладі освіти покладаються на засновника, департамент освіти, а також на директора закладу дошкільної освіти.

7.4. Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладі освіти покладаються на міську раду (засновника), відповідні органи управління охорони здоров'я та департамент освіти міської ради.

7.5. Контроль за організацією та якістю харчування, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників, директора закладу освіти та бракеражну комісію.

7.6. Пільгові умови оплати за харчування дітей у ЗДО для багатодітних і малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням виконавчого комітету міської ради за рахунок коштів бюджету Луцької міської територіальної громади.

7.7. Порядок встановлення плати за харчування дитини у державному та комунальному закладі визначається Кабінетом Міністрів України.

VIІІ. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

8.1. Медичне обслуговування дітей закладу освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу, або відповідних закладів охорони здоров'я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

8.2. До основних обов'язків медичних працівників закладу освіти належать:

моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;

здійснення контролю за своєчасністю проходження медичних оглядів, у тому числі поглиблених, організація виконання профілактичних та оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму освітньої діяльності, навчального навантаження;

медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

8.3. ЗДО надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

8.4. Управління охорони здоров'я, заклади охорони здоров'я разом з департаментом освіти здійснюють контроль за дотриманням санітарного законодавства у закладі дошкільної освіти, щорічно забезпечують безоплатний медичний огляд дітей, моніторинг і корекцію стану їх здоров'я, несуть відповідальність за додержання санітарно-гігієнічних норм, проведення лікувально-профілактичних заходів у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типу і форм власності.

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

9.1. Майно ЗДО є комунальною власністю і належить йому на правах оперативного управління.

9.2. Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

9.3. Вимоги до матеріально-технічної бази ЗДО визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов'язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.

9.4. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути накладене стягнення.

9.5. Об'єкти та майно комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

9.6. Збитки, завдані закладу освіти, в результаті порушення майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові за рішенням суду.

9.7. Засновник здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомочністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства України.

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

10.1. Матеріально-технічна база ЗДО включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, які закріплені за закладом.

10.2. Майно ЗДО належить до комунальної власності Луцької міської територіальної громади і закріплюється за ЗДО на праві оперативного управління.

10.3. ЗДО відповідно до чинного законодавства, користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

10.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ЗДО проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані ЗДО, внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

10.5. Основним джерелом фінансування ЗДО є кошти бюджету Луцької міської територіальної громади (засновника), освітня субвенція.

Додатковими джерелами фінансування ЗДО є:

плата за надання додаткових освітніх послуг;

плата за оренду майна закладу;

благодійні внески, ґранти та подарунки, отримані ЗДО;

кошти, що отримуються на виконання окремих доручень;

кошти фізичних та юридичних осіб та інші кошти, не заборонені законодавством.

10.6. Фінансово-господарська діяльність ЗДО проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та інших нормативно-правових актів.

10.7. Доходи ЗДО використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

10.8. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників закладу освіти, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів департаменту та інших, пов'язаних з ними, осіб.

10.9. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у ЗДО визначається чинним законодавством України. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію департаменту освіти Луцької міської ради.

10.10. Звітність про діяльність ЗДО ведеться відповідно до законодавства.

10.11. ЗДО може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

11.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління або піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством.

11.2. Зміст, форми, періодичність контролю, не пов'язаного з освітнім процесом, встановлюється департаментом освіти, згідно з чинним законодавством.

11.3. Контроль за іншими сторонами діяльності закладу освіти здійснює державна фіскальна служба, контрольно-ревізійні органи відповідно до чинного законодавства.

11.4. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб'єктами громадського нагляду (контролю).

11.5. Безпосередньо в ЗДО громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу освіти, крім випадків, встановлених законодавством України.

XIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

12.1. Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

12.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.

ХІІІ. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

13.1. Рішення про ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу дошкільної освіти приймається засновником закладу відповідно до діючого законодавства України.

13.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною рішенням засновника, а у випадках ліквідації, – за рішенням господарського суду, – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

13.3. Із моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління справами закладу освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику.

13.4. ЗДО вважається таким, що припинив свою діяльність, – з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію його припинення.

13.5. У випадку реорганізації права та зобов'язання ЗДО переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України.

13.6. У випадку ліквідації або реорганізації ЗДО його активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду діяльності або зараховуються до доходу бюджету у разі припинення статусу юридичної особи.

13.7. При реорганізації чи ліквідації ЗДО вихованцям, які там навчалися, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання та виховання відповідно до чинного законодавства України.

13.8. При реорганізації чи ліквідації ЗДО працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю України.

XIV. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ

14.1. Зміни та доповнення до Статуту вносяться та затверджуються рішенням Луцької міської ради шляхом затвердження Статуту у новій редакції.

14.2. Статут набуває чинності з моменту його державної реєстрації.

Статут складається із 14 розділів на 18 стор.

Статут

Затверджено:                                                                                   Рішенням Луцької міської ради

                                                                                                                  26 грудня 2007р. 22/3




СТАТУТ дошкільного навчального закладу № 15

(нова редакція)

Державну реєстрацію змін до установчих • документів 

ПРОВЕДЕНО

Луцьк 2007

І. Загальні положення

  • Дошкільний навчальний заклад / ясла-садок / № 15 (далі - днз) загального типу створений рішенням Луцької міської ради, заснований на комунальній формі власності.
  • Юридична адреса дошкільного навчального закладу: 43010, Волинська область, м.Луцьк, вул. Дубнівська , 34-6; тел. 75-76-51 .
  • Засновник дошкільного навчального закладу: Луцька міська рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування днз, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
  • Дошкільний навчальний заклад № 15 в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України ( далі - Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 р. №305 , іншими нормативно- правовими актами, власним статутом.
  • Дошкільний навчальний заклад є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами.
  • Головною метою дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку .
  • Діяльність днз направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
  • Дошкільний навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством , Положенням та даним статутом.
  • Дошкільний навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;
  • забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
  • дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально- технічної бази.
  • Взаємовідносини між дошкільним навчальним закладом з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

її. Комплектування дошкільного навчального закладу

  • Заклад розрахований на 44 місця.
  • Групи комплектуються за віковими ознаками ( одновікові, різновікові).
  • У дошкільному навчальному закладі № 15 функціонують групи

загального розвитку.

  • Дошкільний навчальний заклад має групи з денним режимом

перебування дітей.

  • Наповнюваність груп дітьми становить:
  • для дітей віком від одного до трьох років - до 15 осіб;
  • для дітей віком від трьох до шести (семи) років - до 20 осіб;
  • в оздоровчий період - до 15 осіб.
  • Порядок комплектування дошкільного навчального закладу визначається

засновником, згідно ст.14 Закону України «Про дошкільну освіту». Для

зарахування дитини в днз необхідно пред'явити :

  • заяву батьків на ім'я завідувача дошкільного навчального закладу;
  • медичну довідку про стан здоров я дитини;
  • довідку про результат аналізу крові на КУ одного з батьків:
  • довідку дільничого лікаря про епідеміологічне оточення;
  • карту профщеплень дитини;
  • копію свідоцтва про народження дитини;
  • документ для встановлення батьківської плати.
  • За дитиною зберігається місце у днз державної та комунальної форм власності у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній період (75 днів).
  • Відрахування дитини із дошкільного навчального закладу може здійснюватись:
  • за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
  • на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у днз даного типу;
  • у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.
  • Адміністрація дошкільного навчального закладу зобов'язана письмово

повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

Забороняється безпідставне відрахування дитини з днз.

  • Дошкільний навчальний заклад здійснює соціально-педагогічний

патронат сім'ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та ( або) розумового розвитку, але не відвідують дошкільних закладів, та надання консультаційної допомоги сім'ї.

Діти, які перебувають у дошкільному навчальному закладі під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у цьому закладі.

З

  • Дошкільний навчальний заклад № 15 працює за п'ятиденним робочим

тижнем протягом 12 годин. Вихідні дні - субота, неділя.

  • Щоденний графік роботи дошкільного навчального закладу: 7.30-19.30
  • Щоденний графік роботи груп дошкільного навчального закладу:

7.30-19.30

  • Організація навчально-виховного процесу у дошкільному

навчальному закладі

  • Навчальний рік у дошкільному навчальному закладі починається

1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня до 31 серпня (оздоровчий період) у днз проводиться оздоровлення дітей.

  • Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення.
  • План роботи державного та комунального навчального закладу схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується керівником днз і погоджується з відповідним органом управління освітою Луцької міської ради.
  • У дошкільному навчальному закладі визначена українська мова навчання

і виховання дітей.

  • Навчально-виховний процес у дошкільному навчальному закладі № 15

здійснюється відповідно до програм навчання дітей дошкільного віку «Дитина», «Зернятко» та концептуальних положень дошкільної освіти в Україні, Базового компоненту, забезпечує наступність між дошкільною освітою та початковою ланкою загальної середньої освіти.

  • Дошкільний навчальний заклад № 15 організовує освітній процес за

мовно - інтелектуальним напрямком.


  • Дошкільний навчальний заклад № 15 надає додаткові освітні послуги. Додаткові освітні послуги ( англійська мова, малювання ) вводяться в днз лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, на основі угоди між батьками та навчальним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини.
  • Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі
  • Харчування дітей в дошкільному навчальному закладі № 15 здійснюється

відповідно до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2005р. №1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» та відповідно «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 17.04.2006р. №298/227.

  • У дошкільному навчальному закладі встановлено трьохразове

харчування.

  • Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв,

закладкою продуктів харчування , кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та керівника днз.

  • Медичне обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі
  • Медичне обслуговування дітей дошкільного навчального закладу

здійснюється управлінням охорони здоров'я Луцької міської ради.

  • Медичний персонал здійснює лікувально-профілактичні заходи, в тому

числі проведення обов'язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дитини, організацією фізичного


виховання, загартуванням, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.

  • Дошкільний навчальний заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально- профілактичних заходів.
  • Учасники навчально-виховного процесу
  • Учасниками навчально-виховного процесу у дошкільному навчальному

закладі є:

  • діти дошкільного віку;
  • завідувач дошкільним навчальним закладом;
  • педагогічні працівники;
  • медичні працівники;
  • помічники вихователів та няні-санітарки;
  • батьки або особи, які їх замінюють;
  • фізичні особи, які надають освітні послуги у сфері дошкільної освіти
  • За успіхи у роботі встановлюються форми матеріального та морального

заохочення.

  • Права дитини у сфері дошкільної освіти:
  • безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
  • захист від будь якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
  • захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також фізичного та психічного насильства;
  • приниження її гідності;
  • здоровий спосіб життя.
  • Права батьків або осіб, які їх замінюють:
  • обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;
  • брати участь у покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;
  • відмовлятися від запропонованих додаткових освітніх послуг;
  • захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді.

Батьки або особи, які їх замінюють, зобов'язані:

  • своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільному навчальному закладі у встановленому порядку;
  • своєчасно повідомляти в дошкільний навчальний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;
  • слідкувати за станом здоров' я дитини;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.
  • На посаду педагогічного працівника дошкільного навчального закладу

приймається особа, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати обов'язки.

  • Трудові відносини регулюються законодавством України про працю,

Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» , іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них , правилами внутрішнього трудового розпорядку.

  • Педагогічні працівники мають право:
  • на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;
  • брати участь у роботі органів самоврядування закладу;
  • на підвищення кваліфікації, участь у методичних об'єднаннях, нарадах тощо;

-- проводити у встановленому порядку науково-дослідну, експериментальну , пошукову роботу;

  • вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;
  • на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
  • об'єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об'єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
  • на захист професійної честі та власної гідності;
  • інші права, що не суперечать законодавству України.
  • Педагогічні працівники зобов'язані:
  • виконувати статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
  • дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;
  • забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров'ю, а також від фізичного та психологічного насильства;
  • брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов'язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;
  • виконувати накази та розпорядження керівництва;
  • інші обов'язки, що не суперечать законодавству України.
  • Педагогічні та інші працівники приймаються та звільняються з роботи у

дошкільному навчальному закладі завідуючим.

7.10 Працівники днз несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством .

  • Працівники дошкільного навчального закладу у відповідності до ст.2б Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» проходять періодичні безоплатні медичні огляди двічі на рік при міській поліклініці № 1.
  • Педагогічні працівники днз підлягають атестації, яка здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
  • Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку днз, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації , не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
  • Управління дошкільним навчальним закладом
  • Управління дошкільним навчальним закладом здійснюється Управлінням

освіти Луцької міської ради.

  • Безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу

здійснює його завідувач, який призначається і звільняється з посади Управлінням освіти Луцької міської ради з дотриманням чинного законодавства.

Керівник дошкільного навчального закладу:

  • відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту та обсягу;
  • здійснює керівництво і контроль за діяльністю днз;
  • діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами днз; і відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;
  • приймає на роботу та звільняє з роботи працівників днз;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;
  • затверджує штатний розклад за погодженням із засновником дошкільного навчального закладу;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;
  • затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;
  • забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;
  • контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;
  • підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;
  • організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;
  • щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність днз на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють.
  • Постійно діючий колегіальний орган у дошкільному навчальному закладі - педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: керівник і його заступник, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів.

Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють.

Головою педагогічної ради є завідувач дошкільним навчальним закладом.

Педагогічна рада закладу:

  • розглядає питання навчально-виховного процесу в днз та приймає відповідні рішення;
  • організовує роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;
  • приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.

Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб дошкільного навчального закладу.

Кількість засідань педагогічної ради становить не менше чотирьох разів на рік.

  • Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.

Рішення загальних зборів приймається простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори:

  • розробляють Статут (зміни і доповнення), який затверджується засновником;
  • обирають раду дошкільного навчального закладу, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;
  • заслуховують звіт керівника закладу, голови ради днз з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
  • розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово- господарської діяльності днз;
  • затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного навчального закладу.
  • У період між загальними зборами діє рада дошкільного навчального закладу. Кількість засідань ради визначається за потребою,

Засідання ради днз є правомірним , якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники днз, батьки, засновники, спонсори та інші).

Рада закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної ОСВІТИ, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення і використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків та інші функції, що не суперечать чинному законодавству.

  • У дошкільному навчальному закладі може діяти батьківський комітет
  • орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи днз.

Батьківський комітет створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного навчального закладу. Члени батьківського комітету днз обираються на загальних зборах і працюють на громадських засадах. Очолює батьківський комітет голова, який обирається шляхом голосування на його засіданні з числа членів батьківського комітету. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але , як правило, не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями батьківського комітету є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у днз ;
  • сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази днз;
  • сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров'я учасників навчально-виховного процесу;
  • організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників днз;
  • стимулювання творчої праці педагогічних працівників;
  • всебічне зміцнення зв'язків між родинами дітей та днз;
  • сприяння соціально-правової, захисту учасників навчально-виховного процесу.

· Майно дошкільного навчального закладу

  • Майно дошкільного навчального закладу № і 5 належить до комунальної власності територіальної громади міста Луцька і закріплюється за яслами-садком № 15 на праві оперативного управління.
  • Майно дошкільного навчального закладу № 15 становлять виробничі,

невиробничі фонди, обігові кошти, інші цінності, що знаходяться на балансі дошкільного навчального закладу № 15.

· Фінансово-господарська діяльність дошкільного навчального закладу

· Джерелами фінансування дошкільного навчального закладу є кошти:

  • засновника;
  • відповідних бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;
  • батьків або осіб, які їх замінюють;

а

  • добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб;
  • інші надходження , не заборонені чинним законодавством.
  • Дошкільний навчальний заклад за погодженням із засновником має право:
  • придбати необхідне йому обладнання та інше майно;
  • отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;
  • Статистична звітність ( форма №85-к) про діяльність днз здійснюється відповідно до законодавства.
  • Порядок ведення діловодства і бухгалтерського обліку в днз визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються дошкільні навчальні заклади.

За рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію дошкільних навчальних закладів.

о

  • Контроль за діяльністю дошкільного навчального закладу
  • Основною формою контролю за діяльністю днз є державна атестація, що проводиться один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
  • Контроль за дотриманням дошкільним навчальним закладом державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснюється Управлінням освіти Луцької міської ради.
  • Зміст, форми та періодичність контролю, не пов'язаного з навчально- виховним процесом встановлюється засновником днз.

ЗАТВЕРДЖЕНО: рішенням Луцької міської ради

від 16 вересня 2009 р. 46/4

міський голова

Богдан Шиба

Доповнення до статуту дошкільного навчального закладу № 15 (які є невід'ємною частиною статуту)

Доповнити:

  • пункт 1.5. словами такого змісту: "може мати свій рахунок";
  • пункт 8.2. реченням такого змісту: "може розпоряджатися бюджетними коштами по загальному і спеціальному фондах".
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати